Anunț cu privire la desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de Șef al Secței evidență contabilă
A N U N Ţ
cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiei publice vacante de specialist coordonator
în cadrul Direcţiei generale comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii
(temporar, pentru un termen de 1,1 ani, pe perioada concediului parţial plătit pentru îngrijirea
copilului până la atingerea vârstei de trei ani, al lucrătorului de bază)
În conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 201 din 11 martie 2009, Direcţia generală comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante.
Scopul general al funcţiei:
- Soluţionarea şi coordonarea în baza legislaţiei şi actelor normative în vigoare chestiuni privind perfectarea autorizaţiei de funcţionare a unităţilor de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii.
Sarcinile de bază:
- Primirea şi examinarea documentelor depuse pentru eliberarea autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii, prezentate de către agenţii economici, care îşi desfăşoară activitatea în teritoriul municipiului Chişinău.
- Verificarea corespunderii documentelor depuse, prevederilor actelor normative în vigoare şi cerinţelor de autorizare înaintate faţă de unităţile de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii, amplasate în teritoriul municipiului Chişinău.
- Perfectarea autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii.
- Prezentarea şefului Direcţiei, şefului adjunct, a informaţiilor despre agenţii economici ce desfăşoară activitate comercială, şi unităţile comerciale, alimentaţie publică şi prestări servicii amplasate în teritoriul or.Chişinău.
- Arhivarea dosarelor agenţilor economici, depuse pentru obţinerea autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii.
- Examinarea petiţiilor, demersurilor, etc. Exercitarea controlul unităţilor comerciale privind respectarea actelor legislative ce reglementează activitatea comercială în unităţile de comerţ, a Regulilor de bază ale comerţului, a condiţiilor stipulate în autorizaţia de funcţionare, indiferent de forma de proprietate, cu întocmirea actelor de control.
- Participarea la organizarea şi desfăşurarea deservirii populaţiei în cadrul manifestărilor cultural-artistice, iarmaroacelor, etc organizate de către Direcţie, Primăria municipiului Chişinău.
Condiţiile de bază pentru candidaţii la ocuparea funcţiei vacante:
- Deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- Posedarea limbii de stat;
- Capacitate deplină de exerciţiu;
- Neatingerea vârstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă ( pentru femei - 57 ani, pentru bărbaţi - 62 ani);
- Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
Cerinţe specifice:
Studii: superioare în domeniul merceologiei şi economiei comerţului interior sau alimentaţiei publice, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente.
Vechime în muncă: cel puţin 2 ani în domeniul comerţului interior şi preferabil cel puţin un an în serviciul public.
Cunoaşterea:
- legislaţiei în vigoare cu privire la administraţia publică locală şi în domeniul managementului şi economiei comerţului sau alimentaţiei publice;
- lucrului la calculator (Windows, Excel, Word);
- unei limbi de circulaţie internaţională de preferinţă (vorbire fluentă).
Atitudini: responsabilitate, spirit de iniţiativă, spirit de echipă, punctualitate, lucru independent şi în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobândite, tendinţă către dezvoltare profesională continuă.
LISTA DOCUMENTELOR NECESARE CE URMEAZĂ A FI PREZENTATE:
a) formular de participare (se anexează);
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
d) copia carnetului de muncă;
e) certificatul medical;
f) cazier juridic.
Notă:
- Copiile documentelor nominalizate prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele în original, pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
- Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia de proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul personal de concurs cu originalul cazierului juridic şi certificatului medical în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data în care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
TERMENUL DE DEPUNERE A DOCUMENTELOR:
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participare la concurs, care va include proba scrisă şi interviul de la 23 martie până la 18 mai 2011.
Depunerea documentelor de participare la concurs şi desfăşurarea concursului vor avea loc la Direcţiei generale comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii (mun. Chişinău, şos.Hânceşti, 53 „a"), bir. 1, telefon de contact 22-69-26, Serviciul resurse umane.
B I B L I O G R A F I E:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 „Cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr. 25 -XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
- Legea nr. 16 din 16.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
- Legea nr. 436-XVI din 28.12.2006 „Privind administraţia publică locală";
- Legea Republicii Moldova nr. 231 din 23.09.2010 „Cu privire la comerţul interior";
- Legea Republicii Moldova nr. 1100 - XIV din 30.06.2000 "Cu privire la fabricarea şi circulaţia alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice";
- Legea Republicii Moldova nr.93 - ХIV din 15.07.1998 "Cu privire la patenta de întreprinzător";
- Legea Republicii Moldova nr. 105-XV din 13.03.2003 „Cu privire la protecţia drepturilor consumatorilor";
- Legea Republicii Moldova nr. 278-XV din 14.12.2007 „Cu privire la tutun şi la articolele din tutun";
- Legea nr. 190-XII din 19.07.94 cu privire la petiţionare;
- Titlul VII al Codului Fiscal, Legea nr.93 - XII din 01.04.2004;
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr.212 din 04.04.1995 "Despre aprobarea Regulilor de comercializare cu amănuntul a băuturilor alcoolice";
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr.517 din 18.09.1996 "Cu privire la aprobarea Regulilor de funcţionare a reţelei de comerţ ambulant şi a Regulilor de comerţ în pieţele din Republica Moldova";
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr.955 din 21.08.2004 „Despre aprobarea Regulamentului-tip de funcţionare a pieţelor";
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr.49 din 24.01.1994 "Regulile de bază ale comerţului cu amănuntul şi activităţii în sfera alimentaţiei publice pentru agenţii antreprenoriatului din teritoriul Republicii Moldova";
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 65 din 26.01.2001 „Cu privire la aprobarea Regulilor de comercializare cu amănuntul a unor tipuri de mărfuri alimentare şi nealimentare";
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 547 din 04.08.1995 "Cu privire la măsurile de coordonare şi de reglementare de către stat a preţurilor" cu modificările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 1209 din 08.11.2007 „Cu privire la prestarea serviciilor de alimentaţie publica";
- Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 1508 din 21.11.2002 „Cu privire la aprobarea Nomenclatorului-tip al unităţilor de comerţ cu amănuntul";
- Codul contravenţional.