Pagina oficială a Municipiului Chișinău

Coordonarea activităților la începerea lucrărilor edilitare între serviciile municipale și operatoriii de rețele

   1796

Primarul general, Ion Ceban, a convocat joi o ședință de lucru cu operatorii de rețele inginerești din capitală, unde a fost abordată situația privind calitatea lucrărilor excutate, după intervențiile acestora pe drumuri, trotuare și spații publice. La eveniment au mai participat reprezentanți ai subdiviziunilor structurale de profil și ai întreprinderilor de întreținere și exploatare a drumurilor, precum și vicepretorii de sector.

Subiectul discuțiilor s-a axat pe necestiatea coordonării activităților la începerea proiectelor între gestionarii de rețele inginerești și autoritățile municipale.

Ion Ceban a subliniat asupra faptului că serviciile municipale și operatoriii de rețele trebuie să-și coordoneze lucrul, în condițiile când, în prezent, percepția generală este că respectivele activități sunt organizate haotic. „Unii  sapă, alții descoperă sau acoperă țevile, iar ultimii strâng din umeri, pentru că nu cunosc a cui este lucrarea. Și în aceste condiții, oamenii ne cer socoteală, inclusiv mie personal, de ce durează prea mult reparația unui drum!"

Astfel, primarul general a solicitat responsabililor perfectarea unui document unic privind informația despre șantierele din capitală. De asemenea, se prevede ca pe fiecare obiectiv să fie desemnat câte un reprezentant al municipalității, care va gestiona activitățile de pe șantier.

Totodată, până la începerea lucrărilor, serviciile edilitare și operatorii de rețele vor pune la dispoziția preturilor de sector, informațiile despre intervențiile planificate și termenii de finalizare pe fiecare adresă.   

„Voi monitoriza personal acest domeniu, pentru că oamenii au așteptat prea mult drumuri de calitate și au obosit să mai vadă neglijența unor responsabili. Intervențiile la rețele sunt făcute pe bani publici, de aceea funcționarii care nu își vor face munca corect, vor fi sancționați”, a subliniat primarul.