O R D I N
cu privire la aprobarea Regulamentului privind certificarea
auditorilor interni din sectorul public
nr. 100 din 29.08.2012
Monitorul Oficial nr.205-207/1132 din 28.09.2012
* * *
Întru realizarea prevederilor art.29 litera g) din Legea privind controlul financiar public intern nr.229 din 23.09.2010, cît și pct.6 subpct.66) din Regulamentul privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1265 din 14.11.2008, cu modificările și completările ulterioare,
ORDON:
1. Se aprobă Regulamentul privind certificarea auditorilor interni din sectorul public, conform anexei nr.1.
2. Se aprobă componența nominală a Comisiei de certificare a auditorilor interni din sectorul public, conform anexei nr.2.
3. Prezentul ordin intră în vigoare din data aprobării.
MINISTRUL FINANȚELOR | Veaceslav NEGRUȚA |
Chișinău, 29 august 2012. | |
Nr.100. |
Anexa nr.1
la Ordinul ministrului finanțelor
nr.100 din 29 august 2012
REGULAMENT
privind certificarea auditorilor interni din sectorul public
I. DISPOZIȚII GENERALE
1. Regulamentul privind certificarea auditorilor interni din sectorul public (în continuare – Regulamentul) este elaborat în temeiul art.29 litera g) din Legea privind controlul financiar public intern nr.229 din 23.09.2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.231–234/730 din 26.11.2010), cît și pct.6 subpct.66) din Regulamentul privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1265 din 14.11.2008, cu modificările și completările ulterioare (Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.208–209/1278 din 21.11.2008).
2. Scopul prezentului Regulament constă în reglementarea procesului de examinare a pregătirii profesionale și a experienței practice în domeniul auditului intern a angajaților din cadrul autorităților administrației publice centrale și locale, instituțiilor publice, precum și autorităților/instituțiilor autonome care gestionează mijloace ale bugetului public național.
[Pct.2 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
II. OBIECTUL PREZENTULUI REGULAMENT
3. Prezentul Regulament stabilește modul de organizare și atribuțiile Comisiei de certificare în domeniul auditului intern în sectorul public (în continuare – Comisie), modalitatea de admitere la examenul de calificare, desfășurarea examenului de calificare, modul de evaluare a rezultatelor și adoptarea deciziilor, eliberarea, menținerea și retragerea certificatului de calificare al auditorului din sectorul public, modul ținerii Registrului auditorilor interni certificați din sectorul public (în continuare Registru).
[Pct.3 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.3 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII COMISIEI
4. În scopul certificării în domeniul auditului intern în sectorul public, Ministerul Finanțelor instituie o Comisie, care activează în baza prezentului Regulament. Membrii Comisiei sînt specialiști din cadrul Ministerului Finanțelor și al altor instituții publice, precum și reprezentanți ai mediului academic din domeniul economico-financiar.
[Pct.4 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.4 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
5. Componența nominală a Comisiei se numește prin ordin al ministrului finanțelor și este formată din șapte membri permanenți și patru membri supleanți, selectați în ordine succesivă, care vor înlocui membrii Comisiei aflați în conflict de interese cu pretendenții la examenul de calificare, precum și în cazul subordonării directe a pretendentului. În caz de eliberare a membrilor Comisiei din funcțiile deținute, atribuțiile lor în cadrul acesteia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcțiile respective, care corespund cerințelor stipulate în punctul 51.
[Pct.5 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.5 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
[Pct.5 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.38 din 18.03.2014, în vigoare 01.04.2014]
51. Membrii Comisiei corespund următoarelor cerințe:
a) studii superioare în domeniul economico-financiar, management, drept sau tehnologii informaționale;
b) posedarea limbii de stat.
[Pct.51 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
52. Membrii și secretarul Comisiei se numesc pe un termen de trei ani calendaristici și pot fi reconfirmați ulterior nu mai devreme de trei ani de la data expirării celui de-al doilea termen.
[Pct.52 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.52 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
53. Membru al Comisiei nu poate fi persoana, care exercită concomitent funcția de membru al Consiliului controlului financiar public intern.
[Pct.53 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
54. Membrul Comisiei, care se află în conflict de interese cu pretendentul, care aplică la examenul de calificare, declară în scris acest aspect, semnînd, în acest sens, o Declarație cu privire la conflictul de interese (conform anexei nr.8), și nu participă la exercitarea atribuțiilor Comisiei, expuse în punctul 8, lit.a) g).
[Pct.54 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.54 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
6. În funcția de secretar al Comisiei este numit un angajat al Direcției de armonizare a controlului financiar public intern din cadrul Ministerului Finanțelor.
[Pct.6 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
7. Ședința Comisiei se consideră deliberativă dacă la ea sînt prezenți cel puțin 2/3 din membri.
8. Membrii Comisiei exercită următoarele atribuții:
a) examinează documentele prezentate de către pretendent pentru admiterea la examenul de calificare;
b) aprobă lista pretendenților admiși la examenul de calificare;
c) stabilesc data, ora, durata și locul desfășurării examenului de calificare;
c1) examinează și aprobă testul-grilă;
d) creează și implementează un sistem de codificare a testelor;
e) evaluează probele teoretice și practice ale pretendenților;
f) semnează formularul de evaluare a probei teoretice, formularul de evaluare a probei practice și procesul-verbal al rezultatelor examenului de calificare;
g) examinează și iau decizii asupra cererilor de contestare primite;
h) păstrează confidențialitatea informației obținute pe parcursul examenului de calificare, semnînd, în acest sens, o Declarație de confidențialitate (conform anexei nr.9).
[Pct.8 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.8 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
9. Secretarul Comisiei exercită următoarele atribuții:
a) recepționează de la pretendenți și înregistrează cererea de admitere la examenul de calificare și documentele necesare prevăzute în punctul 11 al prezentului Regulament;
b) întocmește listele pretendenților admiși la proba teoretică și, ulterior, proba practică a examenului de calificare;
b1) elaborează proiectul testului-grilă și asigură confidențialitatea acestuia;
c) întocmește formularul de evaluare a probei teoretice, formularul de evaluare a probei practice și procesul-verbal al rezultatelor examenului de calificare;
c1) anunță rezultatele examenului de calificare;
c2) completează certificatele de calificare;
d) asigură evidența și păstrarea dosarelor personale ale pretendenților și documentelor ce țin de examinare;
e) întocmește, ține și actualizează Registrul;
f) îndeplinește alte activități necesare pentru buna desfășurare a procesului de certificare.
[Pct.9 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.9 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
IV. ADMITEREA LA EXAMENUL DE CALIFICARE
10. Examenul de calificare se desfășoară, cel puțin, 1 dată pe parcursul unui an calendaristic. În acest sens, Ministerul Finanțelor anunță pe pagina web inițierea procesului de certificare în domeniul auditului intern în sectorul public, cît și termenul limită de depunere a setului de documente.
[Pct.10 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.10 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
11. Pretendentul este în drept să aplice la examenul de calificare pe parcursul anului prezentînd Ministerului Finanțelor următoarele documente:
a) cererea de admitere la examenul de calificare (conform anexei nr.1) - în original;
b) carnetul de muncă ce confirmă angajarea și vechimea în muncă de cel puțin 1 an în domeniile: audit intern în sectorul public, contabilitate, economie, finanțe publice, tehnologii informaționale, drept și audit extern - în original și în copie;
c) buletinul de identitate - în original și în copie;
d) scrisoare emisă de către conducătorul entității, ce confirmă realizarea sau participarea la cel puțin 2 misiuni de audit intern în conformitate cu Standardele Naționale de Audit Intern - în original și în copie.
[Pct.11 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.11 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
[Pct.11 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
111. Pretendentul poate aplica pentru obținerea Certificatului de calificare al auditorului din sectorul public (conform anexei nr.5) sau Certificatului de calificare în domeniu specializat al auditorului din sectorul public (conform anexei nr.6).
[Pct.111 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
12. Lista pretendenților admiși la examen, data, ora și locul desfășurării examenului de calificare se plasează pe pagina web a Ministerului Finanțelor, cel puțin cu cinci zile lucrătoare înainte de desfășurarea examenului de calificare.
V. DESFĂȘURAREA EXAMENULUI DE CALIFICARE
13. Examenul de calificare se desfășoară în limba de stat și constă dintr-o probă teoretică și o probă practică.
[Pct.13 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
14. Proba teoretică se desfășoară în baza unui test-grilă structurat pe următoarele module:
I. Cadrul normativ în domeniul auditului intern
- Legea privind controlul financiar public intern;
- Standardele Naționale de Audit Intern;
- Normele metodologice de audit intern în sectorul public;
- Codul etic al auditorului intern.
II. Managementul financiar și controlul
- Mediul de control;
- Managementul performanțelor și al riscurilor;
- Activitățile de control;
- Informarea și comunicarea;
- Monitorizarea și evaluarea.
III. Audit în domenii specializate
- Audit financiar;
- Audit al performanței;
- Audit al tehnologiilor informaționale.
[Pct.14 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
15. Testul-grilă conține întrebări cu un singur răspuns corect.
16. În timpul probei teoretice se interzice pretendenților să se folosească de alte materiale decît cele repartizate de către Comisie.
17. Proba practică se desfășoară ulterior susținerii probei teoretice, în baza unui interviu în cadrul căruia pretendentul prezintă desfășurarea practică a unei misiuni de audit intern.
[Pct.17 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
171. În cazul în care pretendentul nu s-a prezentat la proba practică, acesta este în drept să aplice repetat la examenul de calificare.
[Pct.171 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
172. În timpul desfășurării probei teoretice și practice în sala de examinare nu sunt prezente alte persoane decît pretendenții admiși la examen, secretarul și membrii Comisiei.
[Pct.172 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
18. În cadrul probei practice se evaluează abilitățile pretendentului privind aplicarea cadrului normativ în următoarele domenii:
- Planificarea;
- Lucrul în teren;
- Raportarea;
- Urmărirea implementării recomandărilor.
[Pct.18 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.18 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
19. Întru demonstrarea abilităților practice, pretendentul este în drept să dispună și să prezinte Comisiei, pe parcursul probei practice, un dosar curent aferent unei misiuni de audit intern realizate.
VI. EVALUAREA REZULTATELOR ȘI ADOPTAREA DECIZIILOR
20. Testul-grilă se verifică de către membrii Comisiei. Fiecare întrebare din test se apreciază cu 0 (greșit) sau 1 (corect) și acest punctaj se înscrie în dreptul fiecărei întrebări din testul-grilă. Punctajul acumulat de către pretendent se indică de către Comisie pe prima foaie a testului în scris, cît și în Formularul de evaluare a probei teoretice (conform anexei nr.2).
21. Pentru fiecare domeniu evaluat din proba practică Comisia atribuie maximum 10 puncte și le înscrie în Formularul de evaluare a probei practice (conform anexei nr.3).
22. Ulterior desfășurării probei practice, Comisia înscrie în Procesul-verbal al rezultatelor examenului de calificare (conform anexei nr.4) punctajul acumulat de către fiecare pretendent.
23. Procesul-verbal al rezultatelor examenului de calificare, cu anexarea Formularului de evaluare a probei teoretice, Formularului de evaluare a probei practice, precum și a testelor în scris se păstrează într-un dosar separat în cadrul Ministerului Finanțelor.
24. Pretendentului i se conferă certificat de calificare al auditorului din sectorul public dacă acesta a răspuns corect la cel puțin 70% din întrebările testului-grilă și a acumulat cel puțin 20 puncte la proba practică.
[Pct.24 în redacția Ordinului Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
241. Pretendentului i se conferă certificat de calificare în domeniul specializat al auditorului din sectorul public dacă acesta dispune de certificat de calificare al auditorului din sectorul public, a răspuns corect la cel puțin 70% din întrebările testului-grilă și a acumulat cel puțin 20 puncte la proba practică.
[Pct.241 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.241 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
242. Rezultatele desfășurării examenului de calificare se plasează pe pagina web a Ministerului Finanțelor în termen de 5 zile lucrătoare de la data desfășurării probei practice.
[Pct.242 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
25. Pretendentul este în drept să conteste la Comisie decizia asupra rezultatului examenului.
[Pct.25 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
251. Cererea de contestare este depusă de pretendent la secretarul Comisiei, în termen de 3 zile lucrătoare de la anunțarea rezultatelor.
[Pct.251 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
252. Secretarul Comisiei înștiințează membrii Comisiei despre data și ora desfășurării ședinței privind examinarea cererii de contestare, stabilită de către Președintele Comisiei.
[Pct.252 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
253. Cererea de contestare, depusă de pretendent, va conține argumente privind dezacordul cu rezultatele examenului de calificare.
[Pct.253 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
254. Comisia examinează aspectele, expuse de către pretendent în cererea de contestare, precum și rezultatele obținute de acesta la proba teoretică și practică.
[Pct.254 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
255. Rezultatul contestării se consemnează într-un proces-verbal și se comunică pretendentului în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării deciziei Comisiei.
[Pct.255 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
26. În cazul dezacordului pretendentului cu rezultatul contestării depuse la Comisie, decizia asupra rezultatului examenului poate fi contestată în Consiliul controlului financiar public intern, în termen de 30 de zile de la data înștiințării în scris. La solicitarea Consiliului controlului financiar public intern, secretarul Comisiei va transmite informațiile corespunzătoare în termen de 2 zile lucrătoare.
[Pct.26 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
VII. ELIBERAREA, MENȚINEREA ȘI SUSPENDAREA CERTIFICATULUI
27. Certificatul de calificare al auditorului din sectorul public și Certificatul de calificare în domeniul specializat al auditorului din sectorul public se eliberează de către Ministerul Finanțelor.
28. Termenul de valabilitate al certificatului de calificare al auditorului din sectorul public și certificatului de calificare în domeniul specializat al auditorului din sectorul public este nelimitat, cu condiția menținerii acestora prin dezvoltare profesională continuă.
29. Întru menținerea certificatului, deținătorul acestuia este obligat să-și asigure diverse forme de dezvoltare profesională continuă, cu o durată de cel puțin 40 ore anual sau prin oferirea instruirilor în calitate de formator în domeniul auditului intern și managementului financiar și controlului, cu o durată de cel puțin 20 ore anual, începînd cu anul următor după anul primirii certificatului.
[Pct.29 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.29 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
[Pct.29 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
30. Confirmarea orelor de dezvoltare profesională continuă acumulate se face în mod individual de fiecare deținător al certificatului de calificare prin prezentarea către Comisie a dovezilor de acumulare a orelor respective, nu mai tîrziu de 31 ianuarie a anului ce urmează după anul de gestiune.
[Pct.30 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.30 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
31. În cazul în care deținătorul certificatului de calificare nu a satisfăcut cerințele de menținere a certificatului, Comisia consideră certificatul suspendat, cu excepția deținătorilor, care și-au întrerupt raporturile de serviciu în circumstanțe ce nu depind de voința lor și a angajatorului, prezentînd Comisiei, nu mai tîrziu de 31 ianuarie a anului ce urmează după anul de gestiune, dovada respectivă1.
____________________
1 a) alegere sau numire într-o funcție de demnitate publică pentru perioada respectivă;
b) încadrare în cabinetul persoanei ce exercită funcție de demnitate publică;
c) concediu de maternitate;
d) boală sau traumă;
e) carantină;
f) încorporare în serviciul militar ori în serviciul civil (de alternativă);
g) forță majoră, confirmată în modul stabilit, ce nu impune încetarea raporturilor de serviciu;
h) stabilire pe termen determinat a gradului de invaliditate ca urmare a unui accident de muncă suferit în timpul exercițiului funcției publice, care nu-i permite funcționarului public exercițiul acesteia;
i) în alte circumstanțe prevăzute de lege.
[Pct.31 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.31 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
32. Decizia de suspendare a certificatului se aduce la cunoștința deținătorului certificatului și a entității publice în care acesta activează în scris, de către Ministerul Finanțelor, în termen de 5 zile de la data emiterii.
[Pct.32 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.32 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
33. Deținătorul certificatului căruia i s-a suspendat certificatul este în drept să susțină examenul de calificare.
[Pct.33 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.33 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
34. În cazul schimbării numelui, prenumelui deținătorului certificatului de calificare, pierderii, deteriorării certificatului, la cererea motivată a deținătorului, Ministerul Finanțelor eliberează un duplicat al certificatului.
[Pct.34 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.34 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
VIII. REGISTRUL AUDITORILOR INTERNI CERTIFICAȚI DIN SECTORUL PUBLIC
35. Pentru evidența certificatelor eliberate, Ministerul Finanțelor întocmește și ține Registrul, conform anexei nr.7.
[Pct.35 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
36. Ministerul Finanțelor asigură actualizarea și publicarea periodică pe pagina web a Registrului.
37. Registrul cuprinde:
a) numărul de ordine;
b) numele și prenumele deținătorului certificatului de calificare;
c) numărul și data emiterii certificatului de calificare al auditorului din sectorul public și certificatului de calificare în domeniu specializat al auditorului din sectorul public;
[Lit.d) exclusă prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
e) date privind suspendarea certificatului;
f) denumirea entității publice în care activează deținătorul certificatului de calificare;
g) note.
[Pct.37 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Pct.37 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
[Pct.37 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
Anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
CERERE de admitere la examenul de calificare
Subsemnatul (a) _____________________________________________________________________________
Entitatea publică _____________________________________________________________________________
Vechime în muncă în auditul intern în sectorul public, contabilitate, economie, finanțe publice, tehnologii informaționale, drept și audit extern ___________________________________________________________________
Telefon serviciu/ mobil ________________________
Solicit de a fi admis la examenul de calificare în vederea obținerii: □ certificatului de calificare al auditorului din sectorul public; □ certificatului de calificare în domeniu specializat al auditorului din sectorul public.”
Se anexează: - copia carnetului de muncă; - copia buletinului de identitate; - scrisoarea conducătorului entității publice.
Data ______________________________
Semnătura ________________________ |
[Anexa nr.1 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Anexa nr.1 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
Anexa nr.2 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
FORMULARUL de evaluare a probei teoretice
| ||||
N/o | Cod | Punctaj acumulat | Nume, prenume | Note |
Membrii Comisiei: Semnătura ________________________ Data ______________________________
Secretarul Comisiei: Semnătura _______________________ Data _____________________________
|
[Anexa nr.2 completată prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
Anexa nr.3 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
FORMULARUL de evaluare a probei practice
| |||||||
N/o | Nume, prenume | Punctaj acumulat | Note | ||||
Planificarea | Lucrul în teren | Raportarea | Urmărirea implementării recomandărilor | TOTAL | |||
Membrii Comisiei: Semnătura ________________________ Data ______________________________
Secretarul Comisiei: Semnătura _______________________ Data _____________________________ |
[Anexa nr.3 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Anexa nr.3 completată prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
Anexa nr.4 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
PROCESUL-VERBAL al rezultatelor examenului de calificare
Nr. ______
din _________________
| |||||||
N/o | Nume, prenume | Punctaj acumulat la proba teoretică | Mențiune cu privire la ne/admiterea la proba practică | Punctaj acumulat la proba practică | Mențiune cu privire la eliberarea | Note | |
Certificatului auditorului din sectorul public | Certificatului în domeniu specializat al auditorului din sectorul public | ||||||
Președintele Comisiei: Semnătura ________________________ Data ______________________________
Membrii Comisiei: Semnătura ________________________ Data ______________________________
Secretarul Comisiei: Semnătura _______________________ Data _____________________________
|
[Anexa nr.4 completată prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
Anexa nr.5 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
MODELUL Certificatului de calificare al auditorului din sectorul public
|
Anexa nr.6 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
MODELUL Certificatului de calificare în domeniu specializat al auditorului din sectorul public |
Anexa nr.7 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
Registrul auditorilor interni certificați din sectorul public
| ||||||
N/o | Numele, prenumele deținătorului certificatului de calificare | Numărul și data emiterii | Date privind suspendarea certificatului | Denumirea entității publice în care activează deținătorul certificatului de calificare | Note | |
certificatului de calificare al auditorului din sectorul public | certificatului de calificare în domeniu specializat al auditorului din sectorul public | |||||
[Anexa nr.7 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Anexa nr.7 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.85 din 14.06.2013, în vigoare 25.06.2013]
Anexa nr.8 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
DECLARAȚIA cu privire la conflictul de interese
Subsemnatul (a)_______________________________________________________________________________, (numele, prenumele, entitatea publică) |
în calitate de Președinte, membru, secretar al Comisiei de certificare a auditorilor interni din sectorul public, declar despre conflictul de interese cu pretendentul ____________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________, (numele, prenumele, entitatea publică)
care a aplicat la examenul de calificare în data de ________________________________________________________ din considerentul că ________________________________________________________________________________. (cauza conflictului de interese)
Data ______________________________
Semnătura ________________________ |
[Anexa nr.8 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
Anexa nr.9 la Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor interni din sectorul public
DECLARAȚIA de confidențialitate
Subsemnatul (a)_______________________________________________________________________________, (numele, prenumele, entitatea publică) |
în calitate de Președinte, membru, secretar al Comisiei de certificare a auditorilor interni din sectorul public, îmi asum responsabilitatea să păstrez confidențialitatea informațiilor obținute pe parcursul examenului de calificare, să nu utilizez în scopuri personale și să nu divulg unor terți informațiile cu caracter confidențial.
Data ______________________________
Semnătura ________________________ |
[Anexa nr.9 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
Anexa nr.2
la Ordinul ministrului finanțelor
nr.100 din 29 august 2012
COMPONENȚA NOMINALĂ
a Comisiei de certificare a auditorilor interni din sectorul public
Veronica URSU | secretar de stat al Ministerului Finanțelor, președintele Comisiei; |
Nina ONOFREI | șef al Direcției generale metodologie, planificare și analiză, Curtea de Conturi; |
Viorica PRICOP | șef adjunct al Direcției de armonizare a controlului financiar public intern, șef al Serviciului de armonizare a auditului intern în sectorul public, Ministerul Finanțelor; |
Valeriu BABĂRĂ | vicedirector al Inspecției Financiare; |
Aliona BÎRCĂ | doctor în economie, conferențiar universitar, Catedra contabilitate, Academia de Studii Economice din Moldova; |
Svetlana DASCAL | șef al Direcției generale audit intern, Casa Națională de Asigurări Sociale; |
Anton CERNEI | șef al Direcției audit intern, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat. |
Ana LUCA | șef al Direcției audit intern, Serviciul Vamal, membru supleant al Comisiei; |
Roman VITIUC | șef al Secției audit operațional, Direcția audit intern, Primăria municipiului Chișinău, membru supleant al Comisiei; |
Ludmila POPA | șef-adjunct al Direcției audit intern, Ministerul Finanțelor, membru supleant al Comisiei; |
Sergiu CÎRLIC | șef al Serviciul audit intern, Compania Națională de Asigurări în Medicină, membru supleant al Comisiei; |
Petru BABUCI | șef al Serviciului de armonizare a managementului financiar și controlului în sectorul public, Direcția de armonizare a controlului financiar public intern, Ministerul Finanțelor, secretar al Comisiei. |
[Anexa nr.2 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.195 din 01.12.2015, în vigoare 11.12.2015]
[Anexa nr.2 în redacția Ordinului Min.Fin. nr.171 din 12.12.2014, în vigoare 19.12.2014]
[Anexa nr.2 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.38 din 18.03.2014, în vigoare 01.04.2014]
[Anexa nr.2 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.7 din 17.01.2014, în vigoare 31.01.2014]