• Prima   /  Presa   /  Comunicate de presă  /  Prezentarea proiectului Regulamentului privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate și afișaj în municipiul Chișinău

    Prezentarea proiectului Regulamentului privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate și afișaj în municipiul Chișinău

     22.05.2020 14:05    649 Accesări    

    Primarul general, Ion Ceban, alături de viceprimarul de ramură, Victor Chironda, au invitat vineri ziariștii într-un spațiu care abundă de panouri de reclamă stradală (în preajma Băncii Naționale), unde au prezentat proiectul de Regulament privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate și afișaj în municipiul Chișinău.

    Principalul obiectiv al Regulamentului este nominalizarea unor noi reguli şi cerinţe, atât pentru amplasamentele publicitare cât şi denumirea pentru firme, stabilirea unor zone de publicitate cu specificarea mijloacelor permise în fiecare zonă, revizuirea amplasamentelor publicitare şi a firmelor, sistematizarea, favorizarea implementării tehnologiilor moderne în domeniul respectiv.

    În prezent, autoritățile municipale de profil operează cu un document provizoriu, aprobat în anul 2007, care nu mai corespunde condițiilor social-economice actuale.   

    Edilul capitalei a declarat că a fost aleasă zona respectivă pentru prezentarea Regulamentului, pentru a atrage atenția la faptul cum arată spațiile cu elemente de publicitate, la general. „O capitală care se respectă nu are dreptul să aibă asemenea zone, cu panouri amplasate haotic. Cei din sfera publicității știu ce înseamnă gust estetic. Haideți atunci să contribuim ca acest gust pentru frumos să vizeze și panourile stradale, dar și orașul nostru în general ", a subliniat Ion Ceban.

    Edilul a precizat că în perioada: decembrie 2019 - ianuarie 2020, de pe străzi au fost evacuate circa 600 de dispozitive de reclamă, care nu dispuneau de autorizație.

    La rândul său, viceprimarul de ramură, Victor Chironda, a menționat că noua reglementare a mijloacelor de publicitare stradală va stabili cerințe specifice, atât pentru dispozitivele stradale, cât și pentru firme.

    Totodată, amplasarea dispozitivelor va fi reglementată de trei zone: zona ultracentrală, care include centrul istoric al urbei, unde va fi interzisă amplasarea publicității pe fațadele clădirilor, precum și panourile stradale de mari dimensiuni; zona cu publicitate restrânsă - zona veche a orașului și pe bulevardele centrale, unde poată fi amplasată reclamă, însă, cu anumite restricții și zona lărgită (spre periferiile orașului), unde se va permite amplasarea a tot felul de dispozitive de publicitate stradală.

    Pentru a intra în vigoare, Regulamentul privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate și afișaj în municipiul Chișinău, urmează să fie aprobat de Consiliul municipal. Totodată, e de menționat că prevederile documentului vor fi aplicate treptat, urmând a fi prevăzută și o perioadă de tranziție.

    Noul regulament a fost publicat pe pagina web oficială a Primăriei, pentru consultări publice, iar joi documentul a fost discutat public cu operatorii de publicitate.