Pagina oficială a Municipiului Chișinău

Dirijarea acțiunilor APL Chișinău pentru depășirea situației de criză prin infecția COVID-19

   2117

Primăria municipiului Chișinău informează că odată cu instituirea situației de urgență pe întreg teritoriul republicii, activitatea subdiviziunilor municipale va fi organizată în vederea eficientizării forțelor și mijloacelor pentru prevenirea și combaterea COVID-19.

Astfel, în cadrul APL Chișinău a fost creat un punct de dirijare, care va coordona acțiunile la nivel de municipiu, întreprinderi, agenți economici etc. și va centraliza informația acumulată din teritoriu. O decizie în acest sens, a fost adoptată miercuri, în cadrul ședinței Celulei de criză a municipiului Chișinău, prezidată de primarul general, Ion Ceban.

Structura nou formată va activa în baza unui plan de acțiuni stabilit, cu desemnarea a câte un reprezentant din cadrul fiecărei entități structurale. Totodată, la nivelul preturilor de sector vor fi instituite puncte de dirijare teritoriale. Numele persoanelor din componența punctului de comandă și datele de contact ale acestora vor fi făcute publice.

De asemenea, în cadrul Celulei de criză, au fost aprobate o serie de măsuri pentru supravegherea situației epidemiologice a infecției cu virusul de tip nou la nivel local:

1.     Transportul public (autobuze și troleibuze) va circula în continuare în regim obișnuit, la capacitate maximă, în orele de vârf, pentru a asigura deplasarea cetățenilor; 

2.     Angajații forțelor de ordine vor continua monitorizarea stațiilor de așteptare pentru a nu permite îmbulzeala și supraîncărcarea unităților de transport public;

3.     Dotarea unităților de transport public cu dozatoare pentru dezinfectarea mâinilor;

4.     Suplinirea numărului personalului medical din cadrul Regiei Transport Electric și a Parcului Urban de Autobuze, pentru monitorizarea stării de sănătate a angajaților. Măsura prevede detașarea temporară a lucrătorilor medicali din cadrul instituțiilor de învățământ școlar și preșcolar; 

5.     Asigurarea instituțiilor medicale cu echipamente de protecție, halate, mănuși, măști, ochelari, termometre, medicamente, etc.; 

6.     Remunerarea suplimentară a muncitorilor din cadrul serviciilor municipale de salubrizare, precum și asigurarea cu echipament de protecție împotriva infecției pentru desfășurarea activităților în condiții sigure; 

7.     Identificarea soluțiilor pentru contractarea serviciilor de transport (microbuze), în vederea transportării personalului medical din suburbii și raioanele limitrofe municipiului Chișinău, care activează în instituțiile medicale strategice;

8.     Crearea comisiei privind gestionarea mijloacelor bănești, donate de către agenții economici și persoane fizice, în scopul identificării necesităților instituțiilor medico-sanitare de achiziționare a produselor necesare.

Din componența Celulei de criză fac parte primarul general, viceprimarii de ramură, pretorii de sector, șefii de direcții și de întreprinderi municipale, precum și reprezentanți ai Centrului de Sănătate Publică al municipiului Chișinău, ai Direcției de poliție Chișinău, ai Inspectoratului Național de Patrulare etc.

Grupul format este condus de primarul general, Ion Ceban și este convocat ori de câte ori este necesar, în dependență de evoluția situației privind infecția COVID-19.