Pagina oficială a Municipiului Chișinău

Activități de instruire pentru prevenirea și combaterea fenomenului de violență și abuz în instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău

   3672

Primăria municipiului Chișinău a susținut organizarea unui șir de sesiuni de formare pentru cadrele didactice cu genericul „Identificarea și intervenția în cazuri de abuz, violență, neglijare, exploatare și trafic".

În cadrul atelierelor au participat cadre didactice de la treapta preșcolară, metodiști, reprezentanți ai Direcției generale, educație, tineret și sport, ai Centrului Psiho-socio-pedagogic ș.a.

Viceprimarul de Chișinău, Angela Cutasevici, s-a referit la importanța atitudinilor corecte în procesul de relaționare cu copilul, făcând referință la activitățile intersectoriale pentru eliminarea fenomenului ANET în domeniul educațional, pentru a exclude revictimizarea copilului, întru crearea confortului psihologic la grădiniță. „Este important să identificăm la timp asemenea cazuri și să intervenim procedural. Or, petrecând mai mut timp la grădiniță decât acasă, trebuie să avem certitudinea că îi creăm copilului toate condițiile pentru a trăi starea de bine", a conchis Angela Cutasevici.

Diana Postu-Blajinu, formator în cadrul Centrului de informare și documentare privind drepturile copilului, moderator al atelierului de formare, a urmărit ca participanții să conștientizeze responsabilitățile personalului instituției de educație timpurie în procesul de identificare, evaluare, raportare și monitorizare a cazurilor de violență față de copil. De asemenea, participanții au fost informați despre acțiunile care trebuie întreprinse pentru asigurarea asistenței individualizate a copilului, victimă a violenței în cadrul instituției de educație timpurie.

În scopul prevenirii și reducerii cazurilor de abuz, violență, neglijare, exploatare și trafic, asemenea sesiuni vor fi organizate periodic în fiecare sector, iar informațiile privind identificarea și intervenția în cazul depistării unor astfel de fenomene, vor fi diseminate în instituțiile de educație timpurie.